loading...
طراحی و اجرای شبکه ، لینک رادیویی، دکل مهاری
محمدرضا بازدید : 50 یکشنبه 05 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

دکل مهاری به نوعی از دکل مخابراتی گفته می شود که برای اتصال به زمین و یا هر مکان دیگری نیاز به سیم مهار دارد و در غیر این صورت قابل نصب نخواهد بود. دکل های مهاری انواع گوناگونی دارند که هر کدام از آنها برای اهداف گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرند. در همین راستا در این مقاله به بررسی و معرفی بیشتر انواع دکل های مهاری و اجزای تشکیل دهنده آنها پرداخته و در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

 دکل مهاری چیست و چند نوع دارد؟

دکل های مهاری در واقع زیر مجموعه ای از دکل های مخابراتی می باشند که توجه به استانداردها و اصول مهندسی در زمان نصب آنها به منظور جلوگیری از خسارت های جانی و مالی اهمیت بسیار زیادی دارد. برای نصب دکل های مهاری، مهمترین فاکتور، سیم مهار می باشد. چرا که این دکل ها مانند دکل های خودایستا نمی توانند به راحتی بر روی زمین نصب شوند و نیاز به مهار شدن دارند.

از این رو سیم های مهاری برای نصب دکل های مهاری به کار می روند. از مهمترین موارد کاربرد دکل های مهاری، می توان به استفاده از آنها در شبکه های تلفن همراه، نصب آنتن های رادیویی، شبکه های رایانه ای و نصب دیش های کوچک اشاره کرد.

دکل های مهاری مخابراتی به طور کلی به گروه های زیر دسته بندی می شوند:

·        دکل های مهاری سری G که شامل؛  g25 ,g35 ,g45 ,g55 ,g65 ,g80 می شوند.

·        دکل مخابراتی خود ایستا از نوع 3 پایه

·        دکل مخابراتی خود ایستا از نوع 4 پایه

·        دکل 3 وجهی مهاری

·        دکل مهاری 4 وجهی

·        دکل منوپل تک پایه

·        دکل های مهاری وینچی

بررسی ویژگی دکل مهاری

یکی از مهمترین و اصلی ترین ویژگی دکل مهاری که باعث شده است این دکل بیشتر از سایر دکل ها مورد استفاده قرار گیرد، داشتن وزن بسیار پایین می باشد. وزن پایین این دکل ها سبب شده است که از این دکل ها در ساخت انواع سازه های فلزی و بتنی استفاده شود. نصب دکل های مهاری به راحتی قابل انجام می باشد و می توان آنها را حتی در سقف ساختمان ها و آپارتمان ها نصب نمود.

ارتفاع بسیار زیاد این دکل ها، یکی دیگر از مهمترین ویژگی های آنها برای استفاده به منظور نصب آنتن های  بی سیم و آنتن های مخابراتی می باشد. طراحان دکل های مهاری، برای طراحی یک دکل مهاری باید فاکتورهای زیر را مورد توجه قرار دهند:

·        میزان وزش باد که بر روی دکل ها اثرگذار خواهد بود.

·        ساخت دکل های مستحکم و با بهترین شکل که بتواند در بارهای ناشی از زلزله دوام داشته باشد.

اجزای تشکیل دهنده دکل های مهاری

یک دکل مهاری برای نصب شدن نیاز به تجهیزاتی دارد تا بتواند اجزای آنها را بر روی یکدیگر مستقر نمود. لوازم دکل مهاری عبارت اند از: سیم مهار، گوشواره، کرپی، سکشن، انکر راد، مهارکش، انکر بولت، تسمه کمربندی و صفحه تعادل

فروش و خرید و نصب انواع دکل مهاری دکل مهاری توسط گروه فنی و مهندسی آی تک

http://aytaak.ir/%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%B7-%D8%B1%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%88%DB%8C%DB%8C/%D9%86%D8%B5%D8%A8-%D9%88-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%AF%DA%A9%D9%84-%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%B1%DB%8C/

همانطور که قبلا اشاره کردیم ساخت و نصب دکل های مهاری به راحتی انجام می شود. امام ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که چگونه امکان دارد یک دکل با ارتفاع بسیار زیاد، نصب راحتی داشته باشد؟

در پاسخ باید بگوییم که دکل های مهاری این امکان را دارند تا بتوانند در قابل قطعات پیش ساخته تولید و مونتاژ شوند. در بیشتر دکل های مهاری از آهن نوع ST37 استفاده شده است اما در صورتی که قرار باشد، یک دکل مهاری مقاوم تر و مستحکم تری تولید شود به جای این آهن، آهن ST44 و یا آهن ST52 مورد استفاده قرار می گیرد.

تمامی قطعات تشکیل دهنده دکل های مهاری بعد از ساخته شدن به منظور بالا رفتن طول عمر و کیفیت آنها به گالوانیزه گرم آغشته می شوند. هر بخش و یا سکشن دکل های مهاری طولی به اندازه 3 متر دارد که برای نصب و ایجاد دکل به شکل عمودی بر روی یکدیگر قرار می گیرند. ناگفته نماند که برای متصل کردن اجزای مختلف دکل های مهاری به یکدیگر از جوش Co2 استفاده می شود.

جهت هرگونه مشاوره رایگان و دریافت قیمت دکل مهاری با ما تماس بگیرید.

02166977972    –    02166977987

09123716144

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 56
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 21
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 49
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 155
  • بازدید ماه : 509
  • بازدید سال : 12,340
  • بازدید کلی : 28,726