loading...
طراحی و اجرای شبکه ، لینک رادیویی، دکل مهاری
محمدرضا بازدید : 89 چهارشنبه 01 تیر 1401 نظرات (0)

دکل دوربین مداربسته یکی از دکل هایی است که به منظور ارتقاء برد دوربین، کاهش دسترسی و بهبود زاویه مناسب دید قابل استفاده بوده و کاربرد و نقش عمده آن را عموما می توان در 3 دسته حفاظتی، نظارتی و ثبت تخلفات تقسیم بندی نمود، در این مقاله ما قصد داریم تا اطلاعات مفید و مختصری را راجع به دکل دوربین های مدار بسته و قیمت خرید آن در اختیار شما خوانندگان عزیز قرار دهیم.

دکل دوربین مدار بسته

آشنایی با دکل دوربین مداربسته

دکل دوربین مدار بسته به تجهیزاتی گفته می شود که دوربینی را به صورت ثابت، متحرک و پلک خوان بر روی پایه آن نصب و نگهداری می کنند، در واقع هدف این دکل ها دور کردن لوازم یا دیوایس ها از دسترس عموم، نصب و تنظیم آنتن های دید مستقیم در بهترین موقعیت خود است. امروزه از این نوع دکل ها به منظور کنترل معضلات موجود در اماکن عمومی مختلف نظیر خیابان ها، پارک ها، مکان های تاریخی و استادیوم های ورزشی استفاده می شود.

انواع دکل دوربین مدار بسته

 دکل برای دوربین مداربسته انواع مختلفی دارد که در قسمت زیر  توضیحاتی در باب هر یک برای شما بیان خواهیم کرد :

قیمت دکل دوربین مدار بسته

- دکل مکعبی : ساخت این نوع دکل ها آسان و معمولا با پروفیل یا قوطی های آهنی به شکل L یا  T تولید می شوند؛ به همین خاطر از قیمت و هزینه کمتری نسبت به سایر دکل دوربین های مداربسته برخوردار است. این نوع دکل ها به دلیل مقاومت پایینشان در برابر فشارهای فیزیکی، تنها تا ارتفاع 6 متری کاربرد دارند.

-  دکل لوله ای : یکی دیگر از دکل دوربین های مداربسته ساده و مرسوم که از جنس لوله های سیاه یا گالوانیزه آهن هستند، دکل های لوله ای برخلاف مکعبی از مقاومت بیشتری در برابر باد و فشار فیزیکی برخوردار بوده و معمولا تا ارتفاع 10 متری ساخت چنینی دکل هایی امکان پذیر است.

- دکل چند وجهی : یکی از انواع حرفه ای دکل دوربین های مداربسته که از ترکیب و اتصال سازه های کوچک ایجاد می شوند،  این دکل قاده ای 6 یا 8 وجهی داشته و ساختار عمودی آن به صورت یک مخروط می باشد، دکل چند وجهی در اشکال گوناگون تولید و در برابر باد و فشارهای فیزیکی مقاومت بالایی دارد.

- دکل ماژولار : شباهت این نوع از دکل دوربین های مداربسته با دکل های مخابراتی بسیار بالا بوده و کاربرد عمده آن ها در مکان هایی است که در آنجا باد فراوان می وزد. مقاومت این دکل در برابر باد بالا ولی در برابر فشارهای حاصل از ضربات فیزیکی مقاومت کمتری دارد.

خصوصیات دکل دوربین مدار بسته 

انواع مختلف دکل دوربین مداربسته به طور کلی از خصوصیات زیر برخوردار هستند که هنگام خرید آن باید هر یک از خصوصیات مورد نظر آن را با توجه به  قصد شما از خرید دکل و محل نصب، شرایط آب و هوایی، سرعت وزش باد و میدان دید مدنظر قرار دهید:

قیمت دکل دوربین مدار بسته

- ارتفاع : ارتفاع دکل دوربین مدار بسته با توجه به شرایط گفته شده می تواند بین 2 تا 30 متر متغیر باشد.

- ساختار بدنه : ضخامت و جنس ورق، سطح مقطع و تعداد وجه در ساختار بدنه دکل بر روی افزایش یا کاهش مقاومت آن در برابر شرایط بیرونی تاثیرگذار است.

- طریقه مونتاژ : مونتاژ دکل با توجه به درخواست مشتری به 2 صورت فلنجی و یا اورلپت صورت می گیرد. در مونتاژ فلنجی، قطعات دکل توسط توسط صفحه فلنج، پیچ و مهره بر روی یکدیگر متصل می شوند. همچنین در مونتاژ اورلپت، قطعات دکل توسط ابزاری مخصوص و به صورت هرمی با دو غیر همسان به یکدیگر متصل خواهند شد.

- نوع پوشش : به طور کلی دو نوع پوشش حفاظتی گالوانیزه گرم و یا رنگ آلکیدی، اپوکسی و پلی اورتان به منظور جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی ورق به کار رفته در ساختار دکل استفاده می شود.

- نوع دوربین : دوربین ها نیز در انواع مختلف ثابت، متحرک (اسپید دام) و پلاک خوان بنا بر درخواست مشتری بر روی پایه دکل نصب می شوند.

قیمت دکل دوربین های مداربسته

قیمت دکل دوربین مدار بسته همواره با توجه به ویژگی ها و پارامترهای گوناگونی محاسبه شده و این پارامترها را به طور کل می توان شامل ارتفاع دکل، کیفیت قطعات، جنس و ضخامت ورق آهن و آلیاژ به کار گرفته شده در ساخت آن، تعداد سفارشات، طول آن، بازو دار یا بدون بازو بودن آن، نوع مونتاژ (اورلپت - فلنجی)، قطر دهانه بالا و پایین، وزن دکل، تجهیزات جانبی آن و تعداد دوربین های نصب شده بر روی آن می باشد. بنابراین اگر قصد خرید دکل دوربین مدار بسته را دارید باید بدانید که قیمت نهایی آن با توجه به هر یک فاکتورها و ویژگی های آن محاسبه شده و هر نوع دکل مختص استفاده در مکانی با شرایط خاص خود می باشد.

محمدرضا بازدید : 73 سه شنبه 28 دی 1400 نظرات (0)

 دکل مهاری g35 سه وجهی  یکی از بهترین و پرکاربردترین انواع دکل های مورد استفاده در مناطق شهری می باشد که از مهمترین ویژگی های این دکل می توان به کم بودن وزن و ارزان بودن قیمت آن اشاره کرد که همین دو مزیت سبب شده است تا استفاده ی بسیار زیادی از این مدل دکل ها شود.

دکل مهاری g35 سه وجهی

آیا شما نیز به دنبال خرید دکل مهاری g35 سه وجهی  هستید؟ دکل های مهاری از جمله دکل هایی هستند که برای مقاصد مختلفی از جمله آنتن های موبایل، نصب دیش های ماکروویو و آنتن های بیسیم مورد استفاده قرار می گیرد و به دلیل مهار شدن آنها به کمک سیم به زمین، به دکل های مهارتی شهرت دارند. امروزه بسیاری از شرکت ها داخلی و خارجی به دنبال طراحی و ساخت یکی از بهترین نوع دکل های مهارتی هستند و در مناطق شهری استفاده و مزیت بسیار زیادی را دارد که شما می توانید نمونه های مختلف آن را بر روی پشت بام بسیاری از منازل و ساختمانی های اداری و مسکونی مشاهده نمایید. توجه داشته باشید که این مدل از دکل ها به دلیل داشتن وزن بسیار کم، داری قیمت بسیار مناسب تری نیز می باشد و تمام فرایند جوشکاری در دکل مهاری g35 سه پایه به کمک جوش co2 صورت می گیرد.

دکل مهاری G35 سه وجهی

مشخصات دکل مهاری g35

دکل مهاری g35 سه وجهی  دارای مشخصات بسیار بارز و قابل تشخیصی می باشد که برای شناسایی آن ضروری است که در مورد این مشخصات اطلاعاتی را در دست داشته باشید. از مهمترین این مشخصات می توان به موارد زیر اشاره نمود:

-          داشتن طول به اندازه 299 سانتی متر

-         وزن هر یک سکشن ها در حدود 25 کیلوگرم می باشد

-         فاصله مهار ها با یکدیگر 9 متر

-         ضخامت گالوانیزه در حدود 100 میکرون

-         قط میلگرد که از نوع غیر نوردی است نیز در حدود 8 میلیمتر خواهد بود.

توجه داشته باشید که این مدل از دکل های استفاده شده یکی از بهترین نوع دکل ها بوده و اگر قصد استفاده از آن دارید بایستی برای نصب آن زمین و فضای زیادی را در اختیار داشته باشید تا بتوانید سیم های مهار کننده را به راحتی بر زمین نصب کنید.

http://aytaak.ir/%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%a8%d8%a7%d8%b7-%d8%b1%d8%a7%d8%af%db%8c%d9%88%db%8c%db%8c/%d8%af%da%a9%d9%84-%d9%85%d9%87%d8%a7%d8%b1%db%8c-g35/

خرید دکل مهاری g35

برای خرید و استفاده از دکل مهاری g35 سه وجهی  نیز می توانید هم اکنون با همکاران ما در وب سایت پیش روی خود تماس حاصل نموده و با توجه به مشاوره ها و راهنمایی ها دریافت شده، اقدام به خرید این محصول شگفت انگیز داشته باشید. همچنین توصیه می شود که قبل از هرگونه اقدام برای خرید در مورد مزیت های استفاده از این محصول و مشخصات فنی آن اطلاعات لازم را به دست بیاورید.

 

 

محمدرضا بازدید : 72 پنجشنبه 25 آذر 1400 نظرات (0)

امروزه یکی از کاربردی ترین سازه های فلزی که از آن در محوطه های وسیع و گسترده به منظور روشنایی فضای اطراف خود در هنگام شب استفاده می شود؛ برج روشنایی نام برد. این برج ها را می توان در انواع مختلفی مشاهده کرد که هر یک از آنها دارای مزایا و خصوصیات مختص به خود هستند. در این مقاله شما را با انواع مختلف دکل های روشنایی و شرایط لازم برای نصب آنها آشنا خواهیم کرد؛ همراه ما باشید.

برج روشنایی

منظور از برج روشنایی چیست ؟

برج روشنایی یا به اصطلاح دیگر دکل نوری به سازه فلزی مرتفعی گفته می شود که چندین پروژکتور بر روی سبد تعبیه شده در ساختار این سازه به منظور روشن نگاه داشتن فضای محوطه های بزرگ و وسیع نصب می کنند. این دکل روشنایی از نظر ارتفاع در اندازه های مختلف ساخته شده و هر یک از قطعات تشکیل دهنده آن به هنگام نصب و برپایی دکل با مونتاژ به یکدیگر متصل می گردند. البته به هنگام طراحی و نصب برج نوری روشنایی باید فاکتورهایی مختلفی را نظیر جنس خاک و میزان سرعت وزش باد منطقه و حتی جهت غالب آن را مدنظر قرار داد. از سویی دیگر وزن و مقاومت سازه باید به گونه ای باشد که از خطرات و حوادث احتمالی ناشی از سقوط یا خرابی آن به هنگام وقوع حوادث طبیعی نظیر سیل، زلزله، طوفان های شدید جلوگیری شود.

آشنایی با انواع مختلف برج نوری (روشنایی)

برج های نوری (روشنایی ) را از نظر عملکرد و کارایی آن در سه مدل مختلف متحرک، ثابت و استادیومی طراحی و تولید می کنند. هر یک از این مدل ها از خصوصیات خاصی برخوردار هستند که ادامه ما به صورت مجزا آنها را مورد بررسی قرار داده ایم:

نصب برج نوری

- برج نوری (روشنایی) ثابت 

در این نوع برج ها همانطور که از نام آن مشخص است؛ سبد نگهدارنده پروژکتورها به صورت ثابت در قسمت بالای ستون اصلی سازه نصب و مونتاژ شده است. به این ترتیب در صورت خرابی یا سوختن لامپ های پروژکتور، افراد لازم است که از طریق نردبان نصب شده در کناره ستون اصلی آن، خود را به قسمت بالایی سازه رسانده و برای تعویض یا تعمیر آن قطعه اقدام نمایند. در حالت کلی برج روشنایی ثابت برای سازه های با ارتفاع کم و به دو صورت نردبان دار یا فاقد نردبان طراحی و ساخته می شوند.

http://aytaak.ir/category/wirelees_link/%d8%af%da%a9%d9%84-%d9%85%d9%86%d9%88%d9%be%d9%84/%d8%ae%d8%b5%d9%88%d8%b5%db%8c%d8%a7%d8%aa-%d9%81%d9%86%db%8c-%d9%88-%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa-%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%a7%d8%b9-%d8%a8%d8%b1%d8%ac-%d9%86%d9%88%d8%b1%db%8c-%d8%b1%d9%88%d8%b4%d9%86%d8%a7/

- برج نوری (روشنایی) متحرک 

نوعی دیگر از برج روشنایی که از کارایی بسیار بیشتری نیز برخوردار می باشد؛ برج های متحرک می باشند. منظور از کلمه متحرک در اینجا یعنی به حرکت در آوردن سبد نگهدارنده پروژکتورها در راستای عمودی با کمک نیروی دست یا الکتریسیته می باشد. از همین رو برج های متحرک را می توان در دو نوع دستی (هندل و ویچ) و برقی (الکتروموتور و گیربکس) سفارش داد. کاربرد این مدل از برج های نوری را می توان در استفاده چند عدد پروژکتور  میزان نوردهی متغیر برای روشن کردن فضاهای گسترده و وسیع نام برد.

- برج نوری ( روشنایی) استادیومی

این نوع برج روشنایی در حقیقت زیر مجموعه از دو مدل برج نوری قبل می باشد که به دلیل کاربرد گسترده اش می توان آن را دسته ای مجزا از انواع مختلف برج نوری برای روشن نگه داشتن فضای وسیع استادیوم های ورزشی جای داد. سبد نگهدارنده پروژکتورهای این مدل از دکل روشنایی به گونه ای طراحی شده است که در مقایسه با سایر مدل ها، نور را به صورت متمرکز و تنها در یک جهت خاص ساطع می کند.

 

 

جهت مشاهده مابقی مقالات به آدرس اینترنتی گروه فنی و مهندسی آی تک از اینجا اقدام کنید.

محمدرضا بازدید : 79 شنبه 06 آذر 1400 نظرات (0)

دکل مهاری شیراز یکی از انواع دکل های مخابراتی می باشد که به عنوان یک تکیه گاه که با کمک سیم مهار به زمین و یا محلی مستحکم متصل می باشد، استفاده می شود. در این مقاله ابتدا به معرفی این نوع دکل ها می پردازیم و سپس در مورد خرید و فروش دکل مهاری شیراز مطالبی را بیان می کنیم.

دکل مهاری چیست؟

دکل های مهاری، یکی دیگر از دکل ها در زیر مجموعه دکل های مخابراتی به حساب می آیند که امروزه به صورت پرکاربرد در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفته و می گیرد. این دکل ها از یک بدنه، میلگرد ها، نبشی و لوله ساخته می شوند که توسط یک مهارکننده به یک مکان محکم مثل زمین متصل می شوند و حالت ایستایی خود را حفظ می کنند.

در راه اندازی این نوع از دکل ها، باید فضای کافی و مناسب برای نصب فراهم نمود. در هنگام نصب لازم است تا بوکسل های نگهدارنده ی این دکل ها، به یک جای محکم متصل شوند که برای حفظ تعادل و استحکام دکل ها ضروری است.

خرید و فروش دکل مهاری در شیراز

دکل های مهاری دارای انواع مختلفی می باشند که آنها را براساس ساختار و اندازه شان، به انواع مختلفی می توان تقسیم بندی نمود. از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • دکل مهاری G25
  • دکل مهاری G35
  • دکل های مهاری G45 و G45 چهار وجهی
  • دکل های مهاری G55
  • دکل مهاری G65
  • دکل مهاری G80

همچنین باید توجه داشت که این دکل ها، می توانند با توجه به عوامل مختلفی، بازه های قیمتی متفاوتی را در برگیرند و نوسانات شدید قیمتی داشته باشند. دکل مهاری شیراز یکی از انواع دکل هایی می باشد که در این استان طراحی و تولید می شود. دکل مهاری شیراز دارای مدل های مختلفی را در برمیگیرد که می تواند برای کاربرد های مختلفی استفاده شود.

جهت خرید و فروش و نصب دکل مهاری به سایت ما مراجعه کنید

مراکز خرید دکل مهاری شیراز

از جمله عواملی که بر قیمت دکل های مهاری موثر هستند ، می توان نام برد:

  • جنس مواد بکار رفته در تولید دکل
  • نوسانات قیمت ارز و تاثیر آن بر قیمت فلزات
  • قطر لوله ها و میلگرد های آن
  • استفاده از سکشن ها تا ارتفاع بالاتر
  • پوشش بدنه دکل

امروزه با توجه به ظرفیت و پتانسیل داخل کشور، شرکت های مستقل و خودکفا قادرند تا در ساخت دکل های مهاری با تامین نمودن مصالح اولیه و طراحی و ساخت این محصولات، نیاز به این کالا را در صنایع و بخش های مختلف کشور همانند صنایع مخابراتی و در پروژه های مربوطه رفع نمایند. همچنین یکی از نکاتی که باید در مورد خرید و فروش این نوع دکل ها گفت، این است که این محصول می تواند چه در داخل کشور و چه در خارج کشور در قالب ترانزیت سکشن دکل های مهاری، به فروش برسد.

http://aytaak.ir/

محمدرضا بازدید : 69 دوشنبه 01 آذر 1400 نظرات (0)

فونداسیون پیش ساخته از جمله سازه هایی است که تمام بار و فشار تعلقات نصب شده بر روی خود را به زمین منتقل می کند. این سازه های بتنی از قبل آماده شده به دلیل مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی و همینطور ضربه های وارد شده می توانند بهترین پایه برای چراغ های روشنایی در بسیاری از محیط های باز مورد استفاده قرار بگیرند. فونداسیون های پیش ساخته بنا به کاربرد، در مدل ها و ابعاد گوناگونی با معیارهای متفاوتی ساخته و به فروش می رسند.

فونداسیون پیش ساخته چیست؟

فونداسیون های پیش ساخته محصولاتی هستند که با کمک ریخته گری بتن، درون قالب به هر شکل دلخواهی تولید شده و به صورت آماده شده در محیط های کنترل شده حمل می شوند. امروزه استفاده از بتن های پیش ساخته مزیت های بالقوه ای را برای فونداسیون های پیش ساخته به همراه آورده اند. در حقیقت جایی که ابزار و فضای کاری از قبل تعیین شده باشد، ایمنی و همچنین نظم اجرایی بالاتری در محل وجود خواهد داشت و از طرفی مونتاژ قطعات بر روی آنها با سرعت بیشتری صورت می گیرد.

پرطرفدارترین فونداسیون از قبل آماده شده، فونداسیون پایه چراغ است که به دلیل کاربرد زیاد در کیفیت درجه یک تولید می شوند و عموما در بزرگراه ها، مراکز خرید و همچنین خیابان های اصلی مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع فونداسیون های آماده از جمله محبوب ترین فونداسیون هایی است که در انواع سایزها و همینطور طراحی های مختلف عرضه می شوند.

http://aytaak.ir/category/wirelees_link/%D8%AF%DA%A9%D9%84-%D9%85%D9%86%D9%88%D9%BE%D9%84/%D9%81%D9%88%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D9%88%D9%86-%D9%BE%DB%8C%D8%B4-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA%D9%87-%D8%AF%DA%A9%D9%84/

مزیت فونداسیون های پیش ساخته

از جمله کاربردهایی که فونداسیون های پیش ساخته داشته اند به کار بردن آنها در پایه های روشنایی بوده است، از آنجایی که دکل های پایه های روشنایی در مکان های باز مورد استفاده قرار می گیرند بنابراین عواملی مانند باد، ضربه های شدید و زلزله می تواند سبب شوند تا پایه روشنایی سقوط کند. در نتیجه فونداسیون پیش ساخته پایه روشنایی سازه ای ایمن است که پایه روشنایی را در هر شرایط آب و هوایی و ضربه های وارد شده حفظ می کند.

 قیمت فونداسیون های پیش ساخته

برای خرید فونداسیون پیش ساخته، قیمت های متنوعی وجود دارد، اگر بخواهیم فاکتورهایی را که بر روی نرخ گذاری فونداسیون های پیش ساخته بتنی نقش مهمی را دارند نام ببریم، می بایست به ابعاد، تراکم آرماتور بتنی و همچنین قطر میلگردها، عیار بتن، تعداد و البته سایز انکربولت ها اشاره کرد. البته علاوه بر این معیارها ساختار و مدل فونداسیون می تواند در قیمت این سازها بسیار تاثیرگذار باشد، به فرض مثال فونداسیون پایه چراغ در نمونه های مختلفی مانند فونداسیون پاشنه دار، فونداسیون ذوزنقه ای، فونداسیون مکعب مستطیل و همینطور فونداسیون مکعب مربع تولید می شوند که هر کدام از این مدل ها می توانند نرخ های متعددی داشته باشند.

http://aytaak.ir/

محمدرضا بازدید : 73 پنجشنبه 27 آبان 1400 نظرات (0)

دکل دوربین برای کاربرد های مختلف و بیشتر به منظور افزایش دید دوربین های مداربسته به کار می رود.قیمت پایه دکل دوربین مداربسته اسپیددام به عامل های متفاوتی وابسته است .در این متن به بررسی قیمت پایه دوربین اسپید دام  و معرفی این دکل دوربین مداربسته اسپید دام می پردازیم.

دکل دوربین

امروزه استفاده از دوربین های مدار بسته در هر مکانی مرسوم شده است.این دوربین ها باید دور از دسترس عموم باشند و همچنین زاویه ی دیدمناسبی به محیط داشته باشند که بتوانند فضای بیشتری را تحت پوشش قرار دهند.همه ی این موارد نیازمند این است که از دکل برای نصب دوربین های مدار بسته استفاده نمایید.در ادامه به بررسی دوربین های مداربسته اسپید دام می پردازیم.

دکل دوربین مداربسته اسپید دام

به دوربین های مداربسته ی اسپید دام ، دوربین های سقفی یا حبابی نیز گفته می شود که از این دوربین ها در هر نقطه و فضایی می توان استفاده نمود.این دوربین ها که به شکل نیم دایره یا کروی می باشند در دو نوع ساخته می شوند که یک نوع آن قابلیت دید در شب دارد و نوع دیگر آن ،این قابلیت را ندارد.دکل دوربین اسپید دام گالوانیزه شده تا در برابر رطوبت و خوردگی مقاوم باشد به این صورت عمر مفید آن بیشتر خواهد بود.

قیمت پایه دکل دوربین مداربسته اسپیددام به عامل های متفاوتی وابسته است.در واقع ویژگی های دکل دوربین اسپید دام قیمت نهایی را مشخص می کند.در ادامه به بررسی این ویژگی ها و عامل های تاثیر گذار بر قیمت پایه دکل دوربین مداربسته اسپیددام می پردازیم.

قیمت پایه دکل دوربین مداربسته اسپیددام

همان طور که اشاره کردیم عامل های مختلفی در قیمت دکل دوربین تاثیر گذار هستند.از جمله مهم ترین آن ها جنس دکل و موادی ست که در ساخت بدنه از آن استفاده شده است.به طور عمده این دکل ها از جنس آهن ساخته می شوند که برای دوام بیشتر گالوانیزه شده اند اما در برخی موارد از آلیاژ های آلومینیوم نیز در ساخت دکل ها استفاده می شود که این موضوع بر قیمت پایه دکل دوربین مداربسته اسپیددام به صورت مستقیم تاثیر گذار خواهد بود.قیمت پایه اسپید دام به عامل های دیگری نیز مرتبط است که می توان به تعداد سفارشات ، نوع مونتاژ و ساخت ، وزن و ارتفاع دکل ،تعداد دوربین ها ، کیفیت قطعات و تجهیزات جانبی آن اشاره کرد.

در واقع شما باید در ابتدا با توجه به شرایط و نیازتان تمام این موارد را مشخص کنید تا بتوان قیمت دکل دوربین اسپید دام را تعیین کرد.دقت داشته باشید استفاده از دکل های گالوانیزه کمی گران تر بوده و برای ارتفاع بیشتر از ۴ متر مناسب نمی باشد.بنابراین اگر ارتفاع زیاد است و یا محیط مرطوب نیست بهتر است از نوع دیگری از دکل استفاده نمایید.

 

منبع : گروه فنی و مهندسی آی تک http://aytaak.ir/

محمدرضا بازدید : 63 سه شنبه 25 آبان 1400 نظرات (0)

یکی از تجهیزاتی که علاوه بر کارایی باعث زیبایی بصری شهری می شود برج روشنایی است. این برج ها که در فضاهای بسیار وسیع نصب می شوند جهت  ایجاد روشنایی مورد استفاده قرار می گیرند. عوامل مختلفی در ساخت و نصب برج روشنایی تاثیر دارد که در این مقاله به آنها می پردازیم.

چگونگی طراحی و ساخت برج نوری

برج نوری یک سازه فلزی بسیار بلند است که بر روی آن از پروژکتورهای پر نور جهت ایجاد روشنایی در سطح وسیعی استفاده می شود. ارتفاع زیاد این برج ها باعث شده است تا پخش نور تا سطح بسیار زیادی گسترش داشته باشد. اما با بلند بودن سازه تعمیر و نگهداری آن نیز با مشکلاتی روبرو است. برای همین بر روی این برج ها از یک موتور برقی و گیربکس جهت ایجاد تحرک در قسمت بالایی برج نور استفاده می شود. سیم ها عمل بالا و پایین بردن هد برج را توسط موتور انجام می دهند. به این ترتیب در زمان نظافت و یا تعمیرات برج روشنایی نیاز به بالا رفتن از برج نبوده و تنها لازم است که هد برج پایین آورده شود.

 

عوامل موثر بر طراحی  و نصب برج روشنایی

عوامی مختلفی باعث می شود تا  ارتفاع دکل روشنایی تعیین و همچنین نصب این سازه در یک محل به خوبی انجام شود.

  • جنس خاک منطقه
  • سرعت باد در این منطقه
  • وزن برج روشنایی تولید شده
  • استحکام برج در برابر عوامل طبیعی
  • چگونگی اجرای فونداسیون
  • مقدار نور مورد نیاز در این فضا
  • مقدار انرژی مصرفی
  • توجه به فضای محل نصب و عدم وجود هرگونه سایه در محل
  • توجه به استانداردهای طراحی و ساخت برج

[caption id="attachment_6552" align="aligncenter" width="512"] برج روشنایی[/caption]

مشخصات برج های نوری

با توجه به کارایی این برج ها در نوردهی به فضاهای وسیع نصب برج روشنایی با مشخصات فنی خاصی همراه است. طراحی شکل ظاهری هر برج باعث می شود تا از این برج ها در مناطق مشخصی استفاده شود. ارتفاع برج روشنایی نیز بسته به محل متفاوت بوده و به ارتفاع های مختلفی تولید می شوند. هر برج به صورت قطعات 6 متری تولید و در محل مورد نظر نصب می شوند. باید نصب برج نوری به صورتی انجام شود که قطعات کاملا در هم فرورفته و همپوشانی داشته باشند. این هم پوشانی کمک می کند تا استحکام برج در برابر عوامل محیطی و طبیعی بیشتر شود.

 در نصب برج روشنایی  از پروژکتورهایی با لامپ های ال ای دی جهت ایجاد روشنایی مناسب استفاده می شود. این لامپ ها دارای چند مزیت بزرگ هستند.

  • کاهش مصرف انرژی تا حدود 6 برابر
  • سرعت در روشن شدن
  • طول عمر زیادتر از لامپ معمولی
  • کاهش هزینه های نگهداری و تعمیرات
  • کم کردن خیرگی نور
  • دیده شدن اجسام با رنگ واقعی

 

هد برج به چند شکل طراحی و تولید می شود

قسمت هد برج نیز به سه صورت طراحی می شود.

سبد ثابت: در این نوع برج به علت ثابت بودن سبد از بالابرهای برقی جهت تعمیر و نظافت استفاده می شود.

 سبد متحرک با هندل دستی: این نوع در برج هایی که ارتفاعی در حدود 9 متر دارند مورد استفاده قرار می گیرند. گیربکس دستی با کمک نیروی دست  باعث بالا و پایین کشیده شدن هد می شود.

سبد متحرک با نیروی برق: در این نوع برج روشنایی به علت ارتفاع های بسیار بلند از این نوع هد جهت نصب پروژکتورها استفاده می شود. یک موتور و گیربکس به وسیله سیم عمل بالا و پایین آوردن سبد را انجام می دهند.

با توجه به کارایی بالای این برج نور باید نصب برج روشنایی حتما توسط متخصصین انجام شود. برای این کار می توانید به سایت ما مراجعه و از گروه کاری با تجربه ما در این زمینه استفاده نمایید.

 

http://aytaak.ir/

محمدرضا بازدید : 63 پنجشنبه 20 آبان 1400 نظرات (0)

آیا می دانید دکل مهاری چیست؟ برای نصب دکل مهاری G35 چه مواردی باید مورد توجه قرار گیرد؟ آیا در خصوص اجزا و متعلقات نصب این دکل ها اطلاع دارید؟ برای پاسخ به این سوالات در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

دکل مهاری G35 چیست؟

دکل هایی که به وسیله سیم مهار به زمین یا تکیه گاه دیگری مهار می شوند، دکل مهاری G35 نام داشته که به دلیل وزن پایین و سبکی می‌ توان آن را در بیشتر فضا ها نصب کرد. این  نوع دکل اغلب در شبکه تلفن همراه، شبکه های رایانه ای، رادیو و بی سیم مورد استفاده قرار می گیرد. از طرفی جالب است بدانید امکان نصب دکل مهاری G35 در پشت بام منازل و ادارات وجود داشته زیرا همانطور که گفته شد وزن بسیار پایینی دارد. هنگامی که دکل مهاری بر روی زمین نصب می‌شود نیز نیاز به جای زیادی نداشته و به دلیل سبکی وزن قیمت آن بسیار کمتر از دیگر دکل ها می باشد.

نصب دکل مهاری G35

از آنجایی که اگر نصب دکل مهاری با استانداردهای کامل انجام نگیرد بعد ها مشکلات زیادی و خسارت هایی به وجود خواهد آورد. مشاهده می شود که امروزه نصب این دکل ها جزء یکی از حساس ترین و دقیق ترین کارهای مهندسی به شمار می رود که حتماً باید توسط افراد با تجربه صورت بگیرد. اگر شما قصد نصب دکل مهاری بر روی پشت بام را داشتید لازم است که تیر آهن موجود برای جوش این دکل ها در پشت وجود داشته باشد و در صورتی که تیر آهن موجود نباشد باید سقف کنده شود تا با آهن مناسب رسیده شده و بعد از جوشکاری، محل سیمان شود و با ایزوگام عایق گردد. توجه داشته باشید برای محل هایی که دکل ‌های بالاتر از ۱۲ متر مورد استفاده قرار می گیرد پایه اصلی باید در محل مناسبی جوشکاری و تراز شود و سپس دکل نصب گردد. محل هایی که برای نصب از روش سوراخ کاری استفاده می‌شود نیز باید از عصایی گالوانیزه و در جاهایی که از روش جوشکاری با فلز استفاده می شود از عصایی ساده استفاده گردد. بعد از تمام شدن مرحله جوشکاری لازم است تمامی مراحلی که جوش خورده است با اسپری تست جوش و ضد زنگ پوشش مناسب داده شود تا از زنگ زدگی مقطع جلوگیری گردد. یکی از مهم ترین مراحل نصب دکل مهاری G35 ، آخرین مرحله آن یعنی بازدید از دکل توسط مسئول فنی است که فردی باتجربه باید برای تراز و محکم بودن دکل با استفاده از تست فشار و چکش از این امر اطمینان پیدا کند. همچنین در این مرحله ناظر روی دکل رفته و قسمت های دکل را از لحاظ تراز بودن مورد آزمایش قرار می دهد.

متعلقات نصب دکل های مهاری G35 سه وجهی

طبیعتاً برای نصب دکل های مهاری سه وجهی یا چهاروجهی نیاز به متعلقات می باشد که یکی از مهمترین متعلقات سیم بکسل است. این سیم معمولاً جنس خشکی داشته از مدل کنفی استفاده نمی شود این امر به دلیل انعطاف پذیری کمتر سیم‌ بکسل جنس خشک است و موجب حرکت کمتر دکل می شود. مهارکش نیز به گونه ای بوده که به تناسب متراژ دکل باید مهارکش مناسب استفاده گردد. عصایی همانطور که گفته شد دیگر جزء دکل مهاری بوده که برای ایجاد پایه نصب متعلقات استفاده می شود. سیستم ارتینگ، سیستم روشنایی، تاج، گوشواره، کرپی، فونداسیون، صفحه تعادل، پیچ و مهر، بیس پلیت و ... از دیگر اجزای دکل های مهاری به شمار می رود.

جهت هرگونه مشاوره رایگان و دریافت قیمت دکل مهاری با ما تماس بگیرید.

09123716144

02166977972    –    02166977987

این مقاله رونوشت شده از سایت : http://aytaak.ir/

محمدرضا بازدید : 60 چهارشنبه 19 آبان 1400 نظرات (0)

 دکل های دوربین نظارتی بر اساس جنس متریال بدنه و نوع طراحی به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند. این دکل ها بهترین وسیله برای بالا بردن سطح زیر دید دوربین های مدار بسته می باشند. از این نوع  دکل ها در مکان های مختلف برای کارهای مختلف استفاده می شود.

http://aytaak.ir/%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%B7-%D8%B1%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%88%DB%8C%DB%8C/%D8%AF%DA%A9%D9%84-%D8%AF%D9%88%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B3%D8%AA%D9%87/

دکل های دوربین نظارتی

دکل های دوربین نظارتی بر اساس این که در چه مکانی مورد استفاده قرار می گیرند از متریال های مختلفی تولید می شوند. قیمت دکل دوربین نظارتی نیز بر همین اساس تعیین می شود. از عوامل دیگر که بر هزینه خرید دکل دوربین تاثیر می گذارد می توان به ارتفاع آن نیز اشاره نمود.

بعضی از انواع دکل دوربین به علت جنش بدنه تنها تا ارتفاع 6 متر کارایی دارند و در ارتفاع بالاتر با وزش کوچکترین باد در تصاویرضبط شده توسط دوربین های نصب شده بر روی آن مشکل ایجاد شده و کیفیت این تصاویر کم می شود.

 طراحی دکل دوربین مدار بسته

دکل دوربین نظارتی بیشتر برای افزایش دید این دروبین ها درمکان ها عمومی و خیابان ها مورد استفاده قرار می گیرند. برای همین طراحی این دکل ها باید به گونه ای باشد تا علاوه بر افزایش وسعت دید، بتوان زاویه دید دوربین را نیز تعیین نمود. همچنین جنس بدنه و طراحی بدنه دکل باید به گونه ای باشد که  در برابر شرایط جوی و محیطی از خود مقاومت بیشتری نشان داده و با بروز کوچک ترین مشکل دچار خم شدگی وسقوط نشود.

از انواع دکل های دوربین نظارتی می توان به این موارد اشاره نمود.

  • دکل منوپل
  • دکل مکعبی
  • دکل لوله ای
  • دکل چند وجهی
  • دکل ماژولار

در این دکل ها نوع ماژولار بیشتر شبیه به دکل های مخابراتی طراحی می شوند و مقاومت بسیار بالایی در برابر شرایط جوی شدید و بادهای سهمگین دارد. جنس بدنه دکل دوربین نظارتی در این نوع از گالوانیزه بوده و برای همین قیمت دکل ماژولار نیز نسبت به انواع دیگر بسیار بالاتر است. ارتفاع بسیار زیاد این نوع دکل باعث افزایش دید دوربین نصب شده بر روی آن می شود.

برای خرید و سفارش انواع دکل دوربین می توانید به سایت ما مراجعه فرمایید. http://aytaak.ir/

محمدرضا بازدید : 67 پنجشنبه 13 آبان 1400 نظرات (0)

دکل دوربین مداربسته اسپید دام (Speed Dome) از پرکاربردترین و رایج ترین دکل های دوربین های مدار بسته ای است که مورد استفاده قرار می گیرد. دور مداربسته (Dome) نام های دیگری نیز دارد. اما دکل دوربین اسپید دام سه هدف را دنبال می کند. در واقع دکل دوربین مداربسته اسپیددام به سه دلیل به کار گرفته می شود:

  • افزایش برد دوربین مدار بسته
  • عدم دسترسی به دوربین
  • ایجاد قابلیت تنظیم زاویه دوربین

نکاتی مهم در رابطه با دکل دوربین اسپید دام

برای ساخت دکل دوربین اسپیددام  اگر استانداردهای تعریف شده رعایت نشود پایه دوربین مدار بسته دچار لرزش می شود. تاثیر منفی لرزش بر دوربین این است که کیفیت تصویر دوربینی که روی دکل دوربین نصب شده کاهش می یابد.  همچنین برای جلوگیری از زنگ زدگی دکل دوربین مداربسته اسپید دام توسط گالوانیزه گرم (Hot Deep Galvanized)  پوشش دهی می شود. یا اینکه از رنگ اپوکسی برای موارد ظاهری و هماهنگی با محیطی که دکل دوربین اسپید دام استفاده می شود.

سه کاربرد دکل دوربین مداربسته اسپید دام

سه کاربرد مهم دکل های دوربین جهت نصب:

  1. دوربین های سیستم های نظارتی و امنیتی (مانند دوربین های اسپید دام، ثابت و غیره)
  2. دوربین های کنترل مکانیزه منطقه طرح ترافیک (مانند دکل دوربین ترافیکی)
  3. دوربین های ثبت تخلف های راهنمایی و رانندگی

می باشد.

علت ساخت پایه و دکل برای دوربین چیست؟

ساخت پایه و دکل برای دوربین دو دلیل عمده دارد که عبارتند از:

اول: افزایش برد دید دوربین

دوم: قابلیت ایجاد عدم دسترسی به دوربین

در واقع به این دلیل ساخت پایه و دکل برای دوربین لازم است که اولا دوربین ها در وضعیت مناسبی قرار گیرند و دوم اینکه بدینوسیله تصاویر دقیق و با کیفیت بالایی ثبت و ضبط شود. همچنین با توجه به گران بودن این وسایل و تجهیزات اینها را نمی توان در دسترس عموم قرار داد. این دوربین ها نباید لمس شوند. به همین خاطر به دکل بلندی نیاز دارند. یعنی هم مکان و هم ارتفاع دوربین های مدار بسته ای که نصب می شوند اهمیت زیادی دارند. در واقع ضریب ایمنی و کیفیت کار نیز بالا می رود.

 

   

جهت مشاوره رایگان و استعلام قیمت دکل اسپید دام با ما تماس بگیرید.

۰۹۱۲۳۷۱۶۱۴۴ 

۰۲۱-۶۶۹۷۷۹۷۲   –   ۰۲۱-۶۶۹۷۷۹۸۷

 

http://aytaak.ir/

تعداد صفحات : 6

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 56
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 7
  • بازدید امروز : 12
  • باردید دیروز : 55
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 5
  • بازدید هفته : 298
  • بازدید ماه : 266
  • بازدید سال : 12,097
  • بازدید کلی : 28,483