loading...
طراحی و اجرای شبکه ، لینک رادیویی، دکل مهاری
محمدرضا بازدید : 36 شنبه 01 آبان 1400 نظرات (0)

برج نوری یکی از تجهیزات مهم در زمینه ایجاد روشنایی در فضاهای وسیع است. این برج ها در انواع مختلف تولید می شوند. به همین دلیل نحوه تولید آنها با یکدیگر تفاوت دارد. در این مقاله با نحوه تولید انواع برج نوری برای فضاهای مختلف بیشتر آشنا خواهید شد.

 نحوه تولید انواع برج نوری

 برج نوری یا دکل روشنایی به علت ارتفاع زیاد به صورت قطعات در متراژ مشخصی تولید و در محل به وسیله جرثقیل بر روی هم مونتاژ می شوند. این قطعات با توجه به ارتفاع دکل به متراژ 6 متری تولید می شوند. با توجه به پایداری برج نوری در مناطق مختلف ضخامت پایه ها از پایین به بالا کمتر شده و ایستایی برج را سبب می شود. نحوه تولید برج نوری به این شکل سبب می شود تا برج در اثر عوامل محیطی مانند ضربه یا عوامل طبیعی مانند زلزله دچار لرزش نشود.

دکل روشنایی

چگونگی برشکاری و خمکاری قطعات برج نور

ورق هایی که برای تولید قطعات برج مورد استفاده قرار می گیرند به همان صورت که عنوان شد از پایین به بالا از ضخامت آنها کم می شود. ضخامت ورق ها باعث می شود تا پایه های برج در قسمت زیرین قوی تر بوده و در اثر عوامل مختلف دچار آسیب نشود. بعد از برشکاری ورق ها باید خمکاری این ورق ها انجام شود. برای خم کاری از دستگاه مخصوص این کار استفاده می شود. تعیین زاویه های دقیق باعث می شود تا قطعات بعد از تولید کاملا بر روی یکدیگر قرار گیرند و استحکام بیشتری ایجاد شود. قرارگیری لبه ها در کنار هم و جوشکاری این قسمت ها نیز مقاومت دکل روشنایی را بعد از تولید به دنبال دارد.

http://aytaak.ir/category/wirelees_link/%D8%AF%DA%A9%D9%84-%D9%85%D9%86%D9%88%D9%BE%D9%84/%D8%AE%D8%B5%D9%88%D8%B5%DB%8C%D8%A7%D8%AA-%D9%81%D9%86%DB%8C-%D9%88-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D8%A8%D8%B1%D8%AC-%D9%86%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%B1%D9%88%D8%B4%D9%86%D8%A7/

جوشکاری قطعات و نصب بیس پلیت ها

بعد از اتمام این مراحل نوبت به جوشکاری می رسد. برای این کار از دستگاه جوش خطی استفاده می شود. ایجاد چند دریچه برای عبور سیم های لامپ ها نیز در همین مرحله صورت می گیرد. در این قسمت همچنین تجهیزاتی مانند موتور، گیربکس و تابلو برق نیز قرار می گیرد. باید حتما بر روی این قسمت یک درب نصب شود تا از بروز حوادث احتمالی و سرقت این تجهیزات جلوگیری شود.

بعد از اتمام این مراحل نوبت به نصب بیس پلیت است. این قطعه در زمان نصب برج نوری به وسیله بولت ها به فونداسیون برج اتصال می یابد. نحوه تولید انواع برج نوری تا این مراحل به یک صورت است.  اما قسمت هد برج در برج های مختلف متفاوت است. بسته به نوع هد که ثابت و یا متحرک باشد نحوه تولید انواع برج نوری متغیر است.

نصب برج نوری

پوشش سطح بدنه و قطعات

 بعد از اتمام نحوه تولید انواع برج نوری باید سطح بدنه و قطعات با پوشش مناسب پوشش دهی شود. این کار مانع از فرسودگی زودهنگام برج بعد از مدت کوتاهی خواهد شد. به علت قرارگیری برج نوری در فضای باز امکان آسیب دیدگی برج در اثر رطوبت بسیار زیاد است. به همین دلیل این برج ها به وسیله گالوانیزه گرم پوشش دهی می روند. این مرحله نیز بعد از اسید شویی قطعات انجام می شود تا این قطعات کاملا از آلودگی پاک شده و عمل گالوانیزاسیون به خوبی صورت پذیرد. ضخامت پوشش گالوانیزه در این مرحله می تواند تا حدود 800 میکرون باشد. به همین دلیل بسته به منطقه نصب برج روشنایی از ضخامت های مختلف گالوانیزه جهت پوشش دهی در نحوه تولید انواع برج نوری استفاده می شود.

 

 

جهت کسب اطلاع از قیمت برج نوری میتوانید به آدرس اینترنتی ما مراجه کنید.

محمدرضا بازدید : 38 پنجشنبه 22 مهر 1400 نظرات (0)

برای خرید این محصول نیاز است چند نکته را رعایت کنید تا دکل های مهاری خوبی را تهیه کنید. دکل های مهاری دست دوم معمولا قیمت مقرون به صرفه ای دارند و به همین دلیل کارفرماها از آنها استفاده می کنند. با اینکه دکل های مهاری دست دوم دارای کارایی بسیار خوبی هستند اما رعایت نکاتی در خصوص خرید و فروش دکل های مهاری دست دوم حائز اهمیت است. دکل های مهاری دست دوم معمولا توسط نمایندگی های مختلف قابل تهیه است.

نکات خرید و فروش دکل مهاری دست دوم

در خصوص خرید و فروش دکل مهاری دست دوم بهتر است به چند نکته توجه داشته باشید:

1- هنگام خرید دکل ها را به دقت مورد بررسی و تست ضربه قرار دهید.

2- از عدم مخدوش بودن دکل های مهاری و تجهیزات وابسته به آن اطمینان حاصل کنید.

3- به شرایط کاری اعم از میزان ارتفاع، میزان مقاومت و نوع دکل چهار وجهی و سه وجهی توجه ویژه داشته باشید.

4- از پشتیبانی و تعویض دکل ها حین خرید اطمینان حاصل نمایید.

http://aytaak.ir/category/wirelees_link/%D8%AF%DA%A9%D9%84-%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%B1%DB%8C/%D8%AF%DA%A9%D9%84-%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B3%D8%AA-%D8%AF%D9%88%D9%85/

کاربرد دکل های مهاری دست دوم

دکل مهاری دست دوم کاربردهای فراوانی در مخابرات و برقراری ارتباطات دارند. دکل های مهاری معمولا به دلایل زیر مورد استفاده قرار می گیرند:

1- استفاده موقت برای انتقال داده ها: گاهی برای انتقال داده ها به صورت موقت از دکل های دست دوم استفاده می شود چرا که پس از مدت زمان خاصی این دکل ها نیاز نیستند و یا با شرایط محیطی جدید سازگار نخواهند بود.

2- هزینه کم و کارایی مناسب: دکل های مهاری دست دوم دارای هزینه کم هستند در عین حال کارایی بسیار خوبی دارند.

3- شرایط محیطی متغیر: گاهی به علت شرایط محیطی بسیار متغیر مانند تغییر آب و هوا و تغییر ارتفاع از دکل های دست دوم استفاده می کنند تا هم هزینه کمتری داشته باشد و هم به سادگی قابلیت جابجایی یا تعویض یا ارتقا داشته باشد.

4- تعویض ساده تر: مهمترین علت استفاده از این کالا تعویض ساده آنها می باشد. به دلایل مختلف ممکن است نیاز به تعویض دکل های مهاری باشد و با توجه به اینکه هزینه کمی دارند امکان زیان برای فروش یا تعویض آنها بسیار کم است.

محمدرضا بازدید : 46 یکشنبه 21 شهریور 1400 نظرات (0)

 دکل مهاری در واقع یکی از مهمترین بخش های ساخت شبکه های مخابراتی است. این نوع از دکل های مخابراتی به دلیل ساختار ساده و منحصر به فرد خود، کارایی زیادی دارند و اغلب برای شبکه های اینترنتی و بی سیم مورد استفاده قرار می گیرند. اما آیا از مزایای این نوع از دکل ها مطلع هستید؟ در ادامه به معرفی بیشتر دکل های مهاری می پردازیم.

دکل مهاری چیست؟

همان طور که از نام این دکل مشخص است، صرفه به دکل هایی اطلاق می گردد که توسط کابل های قوی و محکمی به یک تکیه گاه مستحکم مانند زمین متصل شده و مهار شوند. این نوع از دکل ها، در عرصه امور مخابراتی بسیار پر کاربرد بوده و مزایای بیشماری دارند. دکل مهاری اغلب در مناطقی نصب می گردند که فضا برای اتصال کابل ها وجود داشته باشد. از این رو دکل های مهاری برای مناطقی با وسعت بالا مناسب تر است.

مزایای دکل های مهاری

در اولین گام بهتر است به پیکربندی این نوع از دکل ها بپردازیم. دکل مهاری، دارای بدنه ای سبک است که حمل و نقل آن را راحت تر می کند. هر سکشن از دکل های مهاری ارتفاعی ۳ متری دارند. از این رو می توان با اتصال چند سکشن به یکدیگر، دکلی با ارتفاع دلخواه را تولید نمود. نصب این دکل ها بسیار ساده می باشد.

وجود بدنه مشبک در دکل های مهاری سبب شده تا این محصولات در برابر بادها و طوفان های شدید بسیار مقاوم تر باشند. دکل های مهاری، مناسب ترین گزینه برای ساخت دکل مخابراتی در سطح هر شهر می باشند و قابلیت نصب بر روی هر ارتفاعی مانند پشت بام ها را نیز دارند. این دکل ها همچنین به دلیل قیمت مناسبی که دارند، برای استفاده در پروژه های عظیم مخابراتی، بسیار مقرون به صرفه می باشند. دکل مهاری از بخش های مختلفی تشکیل شده اند که عبارتند از: بدنه، پیچ و مهره، کابل مهاری، صفحه تعادل و ...

http://aytaak.ir/%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%B7-%D8%B1%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%88%DB%8C%DB%8C/%D9%86%D8%B5%D8%A8-%D9%88-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%AF%DA%A9%D9%84-%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%B1%DB%8C/

هر یک از این اجزا در صورت حذف از دکل، سبب تخریب آن و ایجاد خسارات زیادی می شود. اما خرید این محصول کار ساده ای نیست. خرید اینترنتی دکل مخابراتی، روش صحیح و مقرون به صرفه ای برای تهیه این محصول است. قیمت دکل های مهار نیز در فروشگاه های اینترنتی معتبر، دارای نرخ ثابت و مناسبی می باشد که خرید را ساده تر می کند.

محمدرضا بازدید : 36 چهارشنبه 10 شهریور 1400 نظرات (0)

دکل های مهاری که در بسیاری از کاربردهای مخابراتی از آن ها استفاده می شود  نوعی دکل است که به وسیله سیم مهار به زمین یا یک تکیه گاه دیگر وصل می شوند. دکل مهاری g35 سه پایه نیز نوعی از این دکل های مهاری است که کاربردهای بسیار مخابراتی دارد و در مناطقی مختلفی از آن استفاده می شود.

دکل مهاری g35 سه وجهی چیست؟

دکل های مهاری به دلیل اینکه دارای وزنی سبک هستند در مکان هایی که فضای کمی وجود دارد استفاده می شود. دکل مهاری g35 سه پایه نوعی از دکل های مهاری است که شکل ظاهری آن به صورت وجهی و سه ضلعی است و دارای عرض 35 متر می باشد. دکل مهاری g35 از سکش هایی سه متری و در دو تیپ A و B تشکیل شده است. میلگردهایی به صورت خرپایی در دو نمره 8 یا 10 برای ساخت  این نوع دکل بکار برده شده اند. این نوع دکل ها به دلیل وزن بسیار سبکی که دارند برای نصب آنتن های بی سیم، آنتن های موبایل، آنتن های رادیو و دیش های اینترنت استفاده می شوند. از این نوع دکل ها به وفور در منازل، مناطق شهری و ادارات استفاده می شود.

دکل مهاری g35 چگونه نصب می شود؟

همانگونه که گفته شد دکل های مهاری از جمله دکل مهاری g35 ، فضای زیادی برای نصب احتیاج ندارند. اگر این نوع دکل را بخواهید بر روی زمین نصب کنید، برای نصب سیم مهار نیاز به فضای زیادی خواهید داشت. برای نصب این نوع دکل ها باید زا متخصصان این امر استفاده کرد زیرا کاری تخصصی است. برای نصب این دکل بر روی زمین باید حداقل 3.1 متر ارتفاع را برای نصب سیمی مهار دکل در نظر بگیرید.

جهت خرید و نصب دکل مهاری G35 سه وجهی با گروه فنی و مهندسی آی تک تماس بگیرید.

نکاتی در رابطه با دکل مهاری g35 سه پایه

  • هر سکشن در دکل مهاری g35 سه وجهی دارای اتصالات و بدنه ای میلگردی است که با استفاده از جوش CO2 به هم متصل شده اند.
  • اگر به ظاهر سکشن ها دقت کنید، شبیه مثل هستند و برای افزایش مقاومت و ایستایی کل دکل از 8 ردیف پله برای هر سکشن استفاده شده است که باعث می شود تا بالا رفتن از دکل و سکشن ها راحت تر صورت گیرد.
  • برای پیشگیری از زنگ زدگی و فرسودگی دکل زا پوشش گالوانیزه برای آن استفاده شده است.
  • به هنگام نصب دکل مهاری g35 سه پایه به ازای هر 6 الی 9 متر، از سیم مهار در سه جهت و با زاویه 120 درجه استفاده می شود.
  • بیشترین ارتفاع در دکل مهاری g35  سی و شش متر است.
  • سیم مهار دارای قطر 6 میلیمتری است و از نوع گالوانیزه نیز ساخته شده است.
  • هر قطعه در دکل مهاری g35 ، وزنی حدود 25 کیلوگرم دارد.
محمدرضا بازدید : 46 شنبه 23 مرداد 1400 نظرات (0)

بعد از مدتی استفاده از دکل های مهاری و طی شدن عمر مفید آن نیاز به جمع آوری دکل مخابراتی از محل نصب آن است. در بعضی از مواقع نیز با بروز مشکلات نیاز به جابجایی دکل است. این کار با شرایط و اصول زیادی همراه است که توسط افراد متخصص انجام می شود.

جمع آوری دکل مخابراتی

معمولا برای آنتن دهی مناسب در اغلب شهرها از دکل ها برای نصب دیش های ماهواره ای استفاده می شود. به دلیل قرار گرفتن دکل ها در فضای شهری و عدم وجود فضای کافی نصب دکل ها بر روی بام سازه ها انجام می شود. اما بیشتر افراد و ساکنان منطقه از نصب دکل بر روی بام سازه خود احساس رضایت ندارند.

در این مواقع و با بروز کمترین مشکل این ساکنان هستند که اقدام به شکایت از محل نصب دکل مهاری بر روی سازه خود می نمایند و در بعضی از مواقع نیز موفق می شوند و افراد را مجبور به جمع آوری دکل مهاری از روی بام ها می نمایند. اما همیشه بحث شکایت باعث جمع آوری دکل ها نمی شود. طی شدن عمر مفید دکل ها و رها کردن این دکل ها در فضاهای بیرون شهر منظره شهرها را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار می دهد.

این آلودگی بصری با بروز کمترین حادثه خود را بیشتر نشان داده و مامورین را مجبور به جمع نمودن دکل های از این مناطق می نماید.

جمع آوری دکل مهاری

علاوه بر موارد گفته شده جمع آوری دکل مخابراتی در بعضی از مواقع نیز با عدم رعایت استانداردها برای این دکل ها اتفاق می افتد. عدم رعایت ارتفاع مناسب، تداخل امواج، عدم رعایت استانداردها در ساخت دکل و یا متریال بدنه و عواملی از این دست باعث می شود تا در اثر کوچکترین مشکل دکل برای ساکنان ایجاد مشکل نماید که با جمع آوری دکل مخابراتی احتمالا مشکلات حل خواهد شد

اما در جمع کردن دکل باید به چند نکته مهم توجه نمود. عدم رعایت این نکات باعث بروز حوادث بیشتر و مشکلات بزرگتر می شود.

نکات قابل توجه در جمع آوری دکل

دکل ها به انواع مختلف دسته بندی می شوند که بسته به نوع آن از متریال و نحوه نصب متفاوتی برای هر کدام استفاده می شود. دکل های منوپل، دکل ها وینچی، دکل های سه وجهی و چهار وجهی همه از انواع دکل مهاری هستند که نحوه نصب و اجرای متفاوتی دارند. حتی محل نصب که معمولا در مناطق شهری بام سازه ها و بیرون شهرها بر روی زمین است نیز در نصب و جمع آوری دکل تاثیر زیادی دارد.

به همین علت استفاده از نیروی متخصص در نصب و جمع آوری دکل ها مانع از بروز حوادث ناگوار برای خود فرد و یا ساکنان منطقه می شود.

جمع آوری قطعه به قطعه دکل و توجه به نکات ایمنی نیز در مراحل جمع آوری از نکات مهم و قابل توجه است. توجه نمایید که معمولا هزینه نصب دکل با نوع متریال بدنه، نوع روکش، ضخامت آن و ارتفاع دکل رابطه مستقیم دارد. این موارد در زمان جمع آوری دکل مخابراتی نیز بسیار مهم بوده و باید با توجه به کلیه این نکات اقدام به جمع کردن دکل مهاری نمود.

هزینه جمع آوری دکل مهاری

هزینه جمع آوری در دکل های مهاری نسبت به هزینه نصب آن بسیار کم بوده اما با جمع کردن دکل از یک منطقه مشکلات عدم آنتن دهی مناسب  حتما گریبان گیر ساکنان منطقه خواهد شد. به همین علت حتما قبل از شکایت از محل نصب دکل درباره بروز مشکلات اطلاعات کامل کسب نمایید.

برای نصب و یا جمع آوری دکل مهاری در هر منطقه توسط نیروهای متخصص با بهترین عملکرد و بیمه مسئولیت به سایت ما مراجعه فرمایید.

 

دکل مهاری دست دوم, خرید دکل مهاری دست دوم , فروش دکل مهاری دست دوم, تولید دکل مهاری, تولید فروش انواع دکل مهاری, تولید کننده دکل مهاری, تولیدی دکل مهاری, خرید فونداسیون آماده پایه چراغ, خرید فونداسیون آماده, فونداسیون آماده پایه چراغ

فروش فونداسیون پایه چراغ , فونداسیون پایه چراغ خیابانی, قیمت فونداسیون پایه چراغ, فونداسیون پایه چراغ پارکی, فونداسیون پایه چراغ , فونداسیون پایه روشنایی, فونداسیون آماده پایه روشنایی

محمدرضا بازدید : 52 یکشنبه 13 تیر 1400 نظرات (0)

استفاده از دکل مهاری یکی از روش های مهم و کاربردی موجود در ساخت انواع دکل ها می باشد، این دکل ها که با استفاده از سیم های محکمی به زمین متصل شده اند، دارای وزن بسیار کم و مقاومت بسیار بالایی در مقابل فشار و باد دارند و می توانند به خوبی به عنوان انواع دکل های کوچک و بزرگ مخابراتی مورد استفاده قرار بگیرند. داشتن این نوع دکل ها این امکان را می دهد تا در مکان هایی که فضای باز مناسبی وجود دارد، به خوبی بتوانید به کمک این اتصالات دکل های مناسبی را احداث کنید و از آن به منظور ایجاد ارتباط و یا نیازهای مختلف دیگر استفاده نمایید.

مزیت های استفاده از دکل مهاری

استفاده از دکل مهاری می تواند به عنوان یک دکل سیار بر روی ساختمان های مختلفی که دارای فضای مناسبی هستند، نصب شود. هزینه اولیه دکل مهاری بسیار کمتر از دکل های ثابت می باشد، زیرا سبک بودن و وزن کمتر باعث شده ست تا حمل و نقل این نوع دکل ها بسیار آسان شود.

دکل مهاری را می توانید بر اساس انواع آن مورد تقسیم بندی قرار دهید و داشتن حالت های مختلف به شما این امکان را می دهد تا در بخش ها و مکان های مختلف از مدل هایی جون G25، G80، G65، G35، G55، G45 استفاده کنید.

دکل مهاری به صورت سه ضلعی می باشد و به استفاده از حالت های سه ضلعی و سکشن دار مورد استفاده قرار بگیرد. این دکل ها تاحدود بسیار زیادی قابل حمل و سبک هستند و هر بخش آن در حدود سه متر می باشد و با استفاده از کابل های مختلف به زمین متصل شده است.

این سکشن ها در دکل مهاری هر کدام دارای 8 ردیف از پله ها نیز می باشد که باعث افزایش مقاومت و ایستایی آن می شود. استفاده از ردیف های پله ای تا حدود زیادی باعث شده است که این نوع از دکل ها با سرعت بسیار زیادی ساخته می شود.

دکل مهاری

معرفی دکل مهاری و انواع آن

یکی از ویژگی های مثبت دکل مهاری مقاومت بسیار بالای آنها در مقابل زنگ زدگی می باشد، داشتن یک روکش گالوانیزه به این نوع دکل ها این امکان را می دهد تا به راحتی بتوانید در هر حالت و موقعیتی از آن استفاده کنید. در ساختن این دکل ها از انواع استانداردها ساخته شده است و مبنای اصلی آن براساس وزش باد می باشد. آیین نامه هایی چون AISC و 2800 ایران به خوبی می تواند ضامن کیفیت اصلی این دکل مهاری شود و این امکان را فراهم میکند تا به خوبی بتوانید از آنها در طراحی بخش های مختلف استفاده کنید.

استاندارد اصلی EIA-RS-۲۲۲-F بخشی مهم از دکل مهاری

وجود استاندارد گفته شده تا حدود زیادی مهم و کاربردی می باشد و به شما این اجازه را می دهد تا بتوانید از فرآیند تولید و استاندارد های این نوع دکل ها باخبر شوید. در این استاندارد تمام بخش ها همانند متریال ها و ورق های جلوگیری از خورده شدن مورد بازبینی قرار می گیرد و بعد از دریافت استاندارد های لازم می تواند وارد بازار شود.
به طور کلی استفاده از دکل مهاری به شما این امکان را می دهد تا بتوانید به راحتی در محیط های باز و یا بر فراز ساختمان های بلند که نیازمند بخش های ارتباطی خاصی هستید، بتوانید به خوبی از این نوع دکل ها استفاده کنید و شرایط مورد نظر خود را مهیا کنید.

این دکل ها هزینه راه اندازی بسیار کمتری نسبت به دکل های اصلی دارند و وجود سیم های مهاری بسیار قدرتمند، می تواند همیشه به شما کمک کند تا به خوبی بتواند نیازهای ارتباطی خود در ساختمان ها و یا بخش های مختلف را تامین کنید.

 

جهت هرگونه مشاوره رایگان و دریافت قیمت دکل مهاری با ما تماس بگیرید.

02166977972    –    02166977987

09123716144

 

منبع : دکل مهاری گروه فنی و مهندسی آی تک

محمدرضا بازدید : 68 جمعه 04 تیر 1400 نظرات (0)

دکل های مهاری از پر کاربرد ترین دکل ها برای استفاده در شبکه های بی سیم می باشد. این دکل ها باید طبق رعایت نکات ایمنی و مهمی نصب و ره اندازی شوند. این کار به عملکرد صحیح و ایمنی بالایی دکل منجر خواهد شد. در این قسمت به ذکر نکات مهم در هنگام نصب دکل می پردازیم.

دکل های مهاری

نصب و راه اندازی دکل اینترنت دارای نکات بسیار مهمی است که با حفظ و رعایت این اصول می توان از عملکرد درست آن اطمینان حاصل نموده و باعث افزایش ایمنی هنگام استفاده از دکل های مهاری شود.

از نکاتی که لازم است هنگام نصب دکل رعایت شود اجرای درست فونداسیون آن می باشد. در صورتی که دکل بر روی پشت بام ساختمان ها نصب شود باید حتما از تیر آهن های قوی برای اتصال دکل استفاده شود. اما در صورتی که در محل تیر آهن مناسب وجود نداشته باشد باید حتما محل مورد نظر روی بام حفر شده و به آهن سقف دسترسی پیدا شود. بعد از اتصال دکل به آهن سقف نیز محل چند با جوشکاری و خوب سنگ زده شود.

این امور باعث اتصال صحیح دکل های مهاری به بام می شود. بعد از اتصال نیز باید محل رنگ و سیمان شود. از ایزوگام نیز بعد از سیمان کردن بام جهت جلوگیری از نفوذ رطوب به محل اتصال استفاده شود.

برای تامین ارتفاع لینک رادیویی از دکل مهاری استفاده میشود.

نحوه نصب دکل مهاری

بعد از اتصال دکل مهاری باید تست جوش و رنگ در محل اتصال انجام شود. این کار باعث می شود که از محکم بودن محل اتصال اطمینان کامل حاصل شود. این کار توسط اسپری تست جوش و دستگاه الکترومغناطیس انجام می شود.

استفاده ازمهارکش نیز به تناسب ارتفاع دکل صورت می گیرد. برای اتصال سیم بکسل نیز برای دکل مهاری باید از هلالی مناسب آن استفاده شود. سیم ها به صورت قلاب از روی هلالی عبور می نمایند. جنس سیم بکسل مورد استفاده نیز باید خشک و با انعطاف کمتر باشد. این امر به حرکت کمتر دکل منجر خواهد شد. انعطاف سیم بکسل باید چیزی حدود چند سانتی متر باشد تا دکل تحت فشارشدید قرار نگیرد.

برای خرید دکل مهاری و نصب و راه اندازی آن می توانید از کارشناسان ما در سایت استفاده نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

جهت هرگونه مشاوره رایگان و دریافت قیمت دکل مهاری با ما تماس بگیرید.

02166977972    –    02166977987

09123716144

منبع : گروه فنی و مهندسی آی تک http://aytaak.ir/

محمدرضا بازدید : 51 شنبه 29 خرداد 1400 نظرات (0)

دکل مهاری سه وجهی از جمله دکل های پرکاربرد مخابراتی می باشد که برای نصب و نگهداری از تجهزاتی از قبیل آنتن های رادیویی، موبایل و یا آنتن های بی سیم و ... مورد استفاده قرار می گیرند. در این مقاله به معرفی این نوع از دکل های مخابراتی پرداخته و ویژگی ها و کاربرد های آن را بیان می کنیم.

دکل مهاری سه وجهی

دکل های مهاری انواعی از سازه های مخابراتی است که به عنوان دکل های مخابراتی نیز شناخته می شوند. این دکل ها عموما برای کاربرد های مخابراتی در سطح شهر ها و مناطق مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند و با داشتن ویژگی های خاصی، بسیار پراستفاده هستند.

دکل های مهاری سه وجهی، نوعی دکل مهاری است که ساختاری سه وجهی یا سه ضلعی دارد و می تواند انواع مختلفی داشته باشد. در ادامه به معرفی ویژگی ها و کاربرد های این نوع دکل مهاری سه وجهی خواهیم پرداخت.

کاربرد ها و مزیت های دکل های مهاری سه وجهی

از جمله کاربرد هایی که برای دکل های مهاری سه وجهی و به طور کلی این نوع از دکل های مخابراتی می توان گفت، عبارتند از:

  • استفاده در شبکه های تلفن همراه، شبکه های رایانه ای و بی سیم
  • استفاده برای افزایش ارتفاع وسایل مخابراتی نظیر آنتن ها، دیش ها و ...
  • نصب تجهیزات مخابراتی و همچنین دوربین های مداربسته برای ضبط و انتقال تصاویر
  • تامین امنیت تجهیزات مخابراتی با افزایش سطح ارتفاع و ایجاد مانع برای عدم دسترسی به آن ها
  • توزیع خدمات اینترنتی
  • نصب لینک های Wireless

همانطور که گفتیم، دکل مهاری از سازه های بسیار پرکاربرد به خصوص در مناطق شهری هستند که ویژگی های منحصر بفرد خاص خود را دارند. از جمله این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • وزن سبک و پایین این دکل ها که می تواند جابه جایی و عملیات نصب آن ها را آسان تر کند
  • مقاومت بالا این دکل ها در برابر عوامل محیطی و رویداد های طبیعی
  • جابه جایی آسان
  • امکان نصب دکل های مهاری بر روی سطوح مختلف به شرطی که فضای مناسب برای آن ها فراهم باشد. از جمله این سطوح می توان به پشت بام منازل و ارتفاعات اشاره نمود
  • پیجیدگی کم دکل های مهاری که می تواند فرآیند نصب آن را آسان کند

نصب و فروش دکل مهاری

همانطور که گفتیم، دکل مهاری سه وجهی انواع مختلفی دارد که هرکدام ویژگی ها، کاربرد های خاص خود را دارند. نصب دکل مهاری یکی از مهم ترین موضوعاتی است که لازم است در استفاده از  دکل سه وجهی مورد توجه قرار گیرد. امروزه دکل های مهاری باید طبق استاندارد های طراحی دکل های مخابراتی EIA-RS-222-F طراحی شده و مطابق آیین نامه های خاصی از جمله IRAN 2800 در محل مورد نظر نصب شود.

با به وجود آمدن شرکت های مختلف صنعتی در داخل کشور، امروزه شما می توانید برای تهیه دکل های مهاری به راحتی آن ها را از بازارهای داخلی تامین کنید.

جهت هرگونه مشاوره رایگان و دریافت قیمت دکل مهاری با ما تماس بگیرید.

02166977972    –    02166977987

09123716144

منبع مقاله : سایت گروه فنی و مهندسی آی تک http://aytaak.ir/

محمدرضا بازدید : 43 سه شنبه 04 خرداد 1400 نظرات (0)

دکل مهاري دکل هايي هستند که با سيم هاي وصل شده بر روي زمين کار مهار را انجام مي دهند. دکل هاي مهاري از انواع متعددي برخوردار است و در حال حاضر شرکت هاي داخلي و خارجي به توليد آن مي پردازند و چون سبک هستند و از قابليت سهولت نصب آسان و سريع برخوردار اند حائز اهميت مي باشند اما نصب اصولي و درست آن متناسب با استاندارد هاي مطرح شده بيشتر قابل اهميت است بنابر اين بايد براي انتخاب نوع دکل و نصب آن از مهندسين و نصاب هاي مجرب کمک گرفت تا از حوادث نا گوار جلوگيري شود.آموزش نصب دکل هاي مهاري  و همچنين نحوه نصب آن نيز از مراحلي برخوردار است که در اين مقاله به طور خلاصه آنهارا توضيح ميدهيم.

http://aytaak.ir/%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%B7-%D8%B1%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%88%DB%8C%DB%8C/%D9%86%D8%B5%D8%A8-%D9%88-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%AF%DA%A9%D9%84-%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%B1%DB%8C/

مراحل آموزش نصب دکل مهاري

نصب هر نوع دکل مراحل خاص و مربوط به خود را دارد. دکل هاي مهاري نيز متناسب با مکان ارتفاع و فضاي کافي و با وجود مهندسين و نصاب هاي ماهر شروع مي شود. اين دکل ها که اغلب به صورت سه ضلعي هستند و با سکشن هاي سه متري که پايه هاي آن از لوله شماره 3 بوده که با ميل گرد هاي شماره 8 يا 10 به صورت خر پايي به هم متصل مي شوند و در فواصل 6 يا 9 متر ايجاد شده و با سيم هاي متصل به زمين مهار مي شوند

آموزش نحوه نصب دکل مهاري

بايد در نصب دکل هاي مهاري از افراد متخصص و دوره هاي آموزي ديده استفاده شود درست است که سهولت نصب دارد ما اصول هاي استاندارد هاي مربوط به خود را دارا مي باشد چرا که کار نصب درست انجام نگيرد حوادث تلخي را به همراه خواهد داشت و راندمان کارر نيز افت خواهد کرد. پس حتما در مراحل قبل نصب دکل مهاري و يا حتي هنگام نصب آن از افراد متخصص و خبره استفاده شود.

برای اطلاع از عوامل موثر بر تعیین وقت جهت نصب دکل مهاری می توانید با کارشناسان گروه فنی و مهندسی آی تک تماس بگیرید.

درست است که دکل هاي مهاري سهولت نصب دارند و سبک مي باشند و مورد توجه مهندسين در زمينه هاي متعدد است اما دکل مهاري بر اساس مقاومت تقسيم مي گردد و با بيشتر شدن ارتفاع بايد مقاومت دکل هاي مهاري بالا برود و با رفتن مقاومت اين نوع دکل ها قيمت آن افزايش مي يابد و حتي با افزايش مقاوت کمي نصب آن پيچيده ميشود و بر روي قيمت نصب دکل مهاري نيز تاثير ميگذارد.در نحوه نصب دکل مهاري و مراحل آن بايد دقت کافي انجام شود تا کيفيت مطلوب تر به دست بيايد. با هر اشتباه کوچک يا کم کاري در نصب ممکن است حوادث ناخوشايندي به اتفاق بپيوندد و زيان هاي مالي و جاني براي ما بدهد و اگر از دکل هايي بي کيفيت و بدون رعايت استاندارد ها استفاده کنيم نيز راندمان بدست آمده از کار کاهش مي يابد.

جهت هرگونه مشاوره رايگان و دريافت قيمت دکل مهاري با ما تماس بگيريد.

02166977972    –    02166977987

09123716144

منبع : گروه فنی و مهندسی آی تک http://aytaak.ir/

محمدرضا بازدید : 50 یکشنبه 05 اردیبهشت 1400 نظرات (0)

دکل مهاری به نوعی از دکل مخابراتی گفته می شود که برای اتصال به زمین و یا هر مکان دیگری نیاز به سیم مهار دارد و در غیر این صورت قابل نصب نخواهد بود. دکل های مهاری انواع گوناگونی دارند که هر کدام از آنها برای اهداف گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرند. در همین راستا در این مقاله به بررسی و معرفی بیشتر انواع دکل های مهاری و اجزای تشکیل دهنده آنها پرداخته و در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم.

 دکل مهاری چیست و چند نوع دارد؟

دکل های مهاری در واقع زیر مجموعه ای از دکل های مخابراتی می باشند که توجه به استانداردها و اصول مهندسی در زمان نصب آنها به منظور جلوگیری از خسارت های جانی و مالی اهمیت بسیار زیادی دارد. برای نصب دکل های مهاری، مهمترین فاکتور، سیم مهار می باشد. چرا که این دکل ها مانند دکل های خودایستا نمی توانند به راحتی بر روی زمین نصب شوند و نیاز به مهار شدن دارند.

از این رو سیم های مهاری برای نصب دکل های مهاری به کار می روند. از مهمترین موارد کاربرد دکل های مهاری، می توان به استفاده از آنها در شبکه های تلفن همراه، نصب آنتن های رادیویی، شبکه های رایانه ای و نصب دیش های کوچک اشاره کرد.

دکل های مهاری مخابراتی به طور کلی به گروه های زیر دسته بندی می شوند:

·        دکل های مهاری سری G که شامل؛  g25 ,g35 ,g45 ,g55 ,g65 ,g80 می شوند.

·        دکل مخابراتی خود ایستا از نوع 3 پایه

·        دکل مخابراتی خود ایستا از نوع 4 پایه

·        دکل 3 وجهی مهاری

·        دکل مهاری 4 وجهی

·        دکل منوپل تک پایه

·        دکل های مهاری وینچی

بررسی ویژگی دکل مهاری

یکی از مهمترین و اصلی ترین ویژگی دکل مهاری که باعث شده است این دکل بیشتر از سایر دکل ها مورد استفاده قرار گیرد، داشتن وزن بسیار پایین می باشد. وزن پایین این دکل ها سبب شده است که از این دکل ها در ساخت انواع سازه های فلزی و بتنی استفاده شود. نصب دکل های مهاری به راحتی قابل انجام می باشد و می توان آنها را حتی در سقف ساختمان ها و آپارتمان ها نصب نمود.

ارتفاع بسیار زیاد این دکل ها، یکی دیگر از مهمترین ویژگی های آنها برای استفاده به منظور نصب آنتن های  بی سیم و آنتن های مخابراتی می باشد. طراحان دکل های مهاری، برای طراحی یک دکل مهاری باید فاکتورهای زیر را مورد توجه قرار دهند:

·        میزان وزش باد که بر روی دکل ها اثرگذار خواهد بود.

·        ساخت دکل های مستحکم و با بهترین شکل که بتواند در بارهای ناشی از زلزله دوام داشته باشد.

اجزای تشکیل دهنده دکل های مهاری

یک دکل مهاری برای نصب شدن نیاز به تجهیزاتی دارد تا بتواند اجزای آنها را بر روی یکدیگر مستقر نمود. لوازم دکل مهاری عبارت اند از: سیم مهار، گوشواره، کرپی، سکشن، انکر راد، مهارکش، انکر بولت، تسمه کمربندی و صفحه تعادل

فروش و خرید و نصب انواع دکل مهاری دکل مهاری توسط گروه فنی و مهندسی آی تک

http://aytaak.ir/%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%B7-%D8%B1%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%88%DB%8C%DB%8C/%D9%86%D8%B5%D8%A8-%D9%88-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%AF%DA%A9%D9%84-%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%B1%DB%8C/

همانطور که قبلا اشاره کردیم ساخت و نصب دکل های مهاری به راحتی انجام می شود. امام ممکن است این سوال برای شما پیش آمده باشد که چگونه امکان دارد یک دکل با ارتفاع بسیار زیاد، نصب راحتی داشته باشد؟

در پاسخ باید بگوییم که دکل های مهاری این امکان را دارند تا بتوانند در قابل قطعات پیش ساخته تولید و مونتاژ شوند. در بیشتر دکل های مهاری از آهن نوع ST37 استفاده شده است اما در صورتی که قرار باشد، یک دکل مهاری مقاوم تر و مستحکم تری تولید شود به جای این آهن، آهن ST44 و یا آهن ST52 مورد استفاده قرار می گیرد.

تمامی قطعات تشکیل دهنده دکل های مهاری بعد از ساخته شدن به منظور بالا رفتن طول عمر و کیفیت آنها به گالوانیزه گرم آغشته می شوند. هر بخش و یا سکشن دکل های مهاری طولی به اندازه 3 متر دارد که برای نصب و ایجاد دکل به شکل عمودی بر روی یکدیگر قرار می گیرند. ناگفته نماند که برای متصل کردن اجزای مختلف دکل های مهاری به یکدیگر از جوش Co2 استفاده می شود.

جهت هرگونه مشاوره رایگان و دریافت قیمت دکل مهاری با ما تماس بگیرید.

02166977972    –    02166977987

09123716144

تعداد صفحات : 6

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 56
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 19
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 45
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 151
  • بازدید ماه : 505
  • بازدید سال : 12,336
  • بازدید کلی : 28,722